Obsługiwane przez usługę Blogger.
RSS

Puzzle


Udało nam się!


W dwa (długie) wieczory ułożyłyśmy puzzle z 1500 części!



Naturalnie do pracy z dziećmi należy wybrać puzzle odpowiednie do ich wieku, np. już dwulatek może zacząć układanie od kilku dużych, drewnianych elementów 
z barwnym motywem. Trudn0ść należy zwiększać z wiekiem dziecka. Dobrze jest towarzyszyć dziecku przy układaniu puzzli, ponieważ realizacja wspólnego celu buduje pozytywne relacje między członkami rodziny. Puzzlowanie stymuluje rozwój mózgu, uczy logicznego myślenia, porównywania, dopasowywania, rozwija myślenie przestrzenne, ćwiczy pamięć, spostrzegawczość, cierpliwość, konsekwencję 
i wytrwałość, daje możliwość korekty własnych wcześniej podjętych poczynań, uczy szukania nowych rozwiązań, rozwija kreatywność, wycisza i nagradza wywołując zadowolewnie po uzyskaniu pozytywnego efektu. 







  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Domek, lasek, dróżka i motyl

Z serii samorodki, czyli co tworzą nasze kreatywne dzieci, kiedy pozwolimy im działać samodzielnie i udostępnimy odpowiednie materiały.


Praca wykonana jest przez drugoklasistkę.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Obrazy malowane pianą

Te prace zostały namalowane pianą. Dzieci miały do dyspozycji następujące kolory: żółty, czerwony, zielony, niebieski i fioletowy. 


W plastikowym kubeczku umieszczamy wodę, farbę
 i odrobinę płynu do mycia naczyń.


Dokładnie mieszamy. 


 Dzieci za pomocą słomki dmuchają w powstałą w ten sposób mieszaninę.


 Tworzy się piana, która przelewając się z pojemnika spada na kartkę i maluje nasz obraz.


Na kartce barwy mieszają się ze sobą.


Można zachęcić dzieci do rozprowadzania piany po całej kartce za pomocą słomki lub palców. Nadmiar wody można zlać z kartki przed odłożeniem jej do wyschnięcia.


 Zabawa nadaje się do przeprowadzenia na dworze w słoneczny dzień, ponieważ jest bardzo mokra.


Pracę można pozostawić bez dalszej obróbki lub też na koniec obwieść kontury mazakiem lub zaznaczyć tylko wybrane kształty.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Kwiatek

Z rodzaju samorodków. Pomysł i wykonanie przez drugoklasistkę. Wykorzystała kolorowy papier, 
nożyczki i klej.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Puchar z kuli kwiatowej

Co roku organizuję w mojej grupie świetlicowej konkurs czytelniczy dla pierwszoklasistów. Na początku czerwca wykładam kilka książek, których fragmenty uczestnicy konkursu głośno czytają pod koniec lipca. Dzieci same są jurorami w tym konkursie, a uczestnictwo jest dobrowolne. Nagrodą główną w tym roku był puchar kwiatowy przygotowany przeze mnie z kuli kwiatowej i z rurek papierowej wikliny.



Kulę przygotowujemy według opisu zawartego tutaj.

W środek kwiatów wkleiłam kolorowe koraliki, a pomiędzy różyczkami umieściłam zielone listki.


Rurkę po papierowych ręcznikach kuchennych okleiłam papierową wikliną.


Podstawę stanowią sprasowane w palcach i oklejone dookoła  papierowe rurki.


Kolumnę spryskałam złorym lakierem i dokleiłam na górze pasek żółtej organzy.


Kulę przykleiłam na organzę i dowiązałam czerwoną wstążkę.






  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Kolejny kamień



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Kolejny kamień

Jeszcze jeden



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Kamień

Jeszcze jeden pomalowany kamień.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Wielkie sprzątanie

Coroczne wielkie sprzątanie już za nami. Na koniec roku szkolnego nic nie pozostaje nieumyte. Stoły, krzesła, ściany 
w salach i na korytarzach, szatnie, książki i zabawki do ostatniego klocka lego i ostatniej karty i pionka do gry myjemy, wycieramy, sortujemy, oklejamy, porządkujemy i co się da, wystawiamy na słońce, a następnie składamy, by zastać je czyste i pachnące świeżością we wrześniu.


Zwierzaki w kąpieli.



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Kamienie

Malowany kamień



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS